امروز براتون موزیک بسیار زیبا و خاطره انگیز کارتون پری دریایی(شماره 1) رو آماده کردم.این موزیک مربوط به قسمتی میشه که خرچنگ قرمز کارتون ، تو مرداب برای پری دریایی و اون پسره که تو قایق هستن می خونه.یادم میاد اون موقع 9،8 سال بیشتر نداشتم...چقدر زود گذشت.
There you see her
Sitting there across the way
She don't got a lot to say
But there's something about her
And you don't know why
But you're dying to try
You wanna k-iss the girl
Yes, you want her
Look at her, you know you do
Possible she wants you too
There is one way to ask her
It don't take a word
Not a single word
Go on and k-iss the girl
Sha la la la la la
My oh my
Look like the boy too shy
Ain't gonna k-iss the girl
Sha la la la la la
Ain't that sad?
Ain't it a shame?
Too bad, he gonna miss the girl
Now's your moment
Floating in a blue lagoon
Boy you better do it soon
No time will be better
She don't say a word
And she won't say a word
Until you k-iss the girl
Sha la la la la la
Don't be scared
You got the mood prepared
Go on and k-iss the girl
Sha la la la la la
Don't stop now
Don't try to hide it how
You want to k-iss the girl
Sha la la la la la
Float along
And listen to the song
The song say k-iss the girl
Sha la la la la
The music play
Do what the music say
You got to k-iss the girl
You've got to k-iss the girl
You wanna k-iss the girl
You've gotta k-iss the girl
Go on and k-iss the girl
1.34MB
Till my body is dust
Till my soul is no more
I will love you
Love you
Till the sun starts to cry
And the moon turns to rust
I will love you
Love you
But I need to know
Will you stay for all time
Forever and a day?
And I'll give my heart
Till the end of our time
Forever and a day
And I need to know
Will you stay for all time
Forever and a day?
And I'll give my heart
Till the end of our time
Forever and a day
Till the stars fill my eyes
And we touch the last time
I will love you
Love you
I will love you
Love you
I will love you
دهکده چوبین نام محلی است که در یکی از روستاهای نیشابور در استان خراسان رضوی واقع در شمال شرقی ایران ساخته شده است. این دهکدهٔ چوبی کم نمونه و بی همتا در ایران بهوسیله مهندس مجتهدی ساخته شده و یکی از دیدنی ها و تفرجگاه های نیشابور میباشد.
نام «دهکده چوبین» برخاسته از ویژگی منحصر به فرد سازه های آن در استفاده کامل از چوب و بکارگیری روشی نوین در ساخت بناهای آن که برخاسته از پیشینه تاریخی ـ فرهنگی و متناسب با امکانات و قابلیتهای اقلیمی وجغرافیایی منطقه است، می باشد. دیدنی های این دهکده شامل مسجد چوبی، موزه و کتابخانه، رستوران، فروشگاه و نانوایی، آلاچیق، سوئیتها، فضای سبز و اکوسیستم زیبای آن به همراه کشاورزی و دامپروری است.
این مسجد، اولین مسجد چوبی مقاوم در برابر زلزله در جهان میباشد. این بنا ۲۰۰ متر مربع وسعت دارد و سقف آن به صورت شیروانی میباشد. دو مناره آن ۱۳ متر از سطح زمین ارتفاع و وزن هر یک تقریباَ ۴ تن میباشد. شکل ظاهری آن به صورت کشتیای وارونه بر زمین است. در ساخت این مسجد که حدود ۲ سال طول کشیده است، ۴۰ تن چوب استفاده شده است.
مسجد چوبی این دهکده نه تنها در ایران بلکه در جهان بی نظیر است. این مسجد می تواند تا ۸ ریشتر زمین لرزه را تحمل کند و بنای آن به گونه ای است که تا صدها سال دیگر نیز آسیب نخواهد دید.
اسکلت آن به شیوه Two by Four یا Double L ساخته شده است. مناره ها به سقف به گونهای اتصال دارند که در داخل مسجد ستونی وجود ندارد.
دیواره های آن دوجداره بوده که بین این دو لایه، اسکلت بنا وجود دارد. اسکلت مناره ها و سقف و همچنین سقف و دیواره ها به روش عنکبوتیی اتصال دارند. این نام به دلیل شیوه ساخت آن که مانند تنیدن تار عنکبوت است می باشد بطوریکه اتصال مناره ها طوری است که وزن آن ها به صورت مساوی، ابتدا روی سقف و سپس به دیواره ها و از آنجا به زمین منتقل میشود. قابل توجه است که از طریق نردبان داخل مناره ها می توان به بالای مناره دسترسی پیدا کرد. جالبترآنکه در محل اتصال مناره به سقف، دریچهای تعبیه شده که مانند یک کانال تهویه هوا عمل میکند بطوریکه در تابستان هوای گرم و آلوده را از فضای مسجد خارج میکند و هوای پاکیزه از طریق بادگیر مخصوصی که در سقف بنا شده، داخل مسجد میگردد؛ و به این ترتیب یک تهویه طبیعی انجام میپذیرد. دیواره ها کمی حالت زاویه دار دارند که انتقال وزن را از مناره به زمین ساده تر میسازد.
قابل ذکر است که محلی که در آن مسجد ساخته شده، بسیار موریانه خیز است، لذا راهکارهای ویژهای در ساخت این مسجد و دیگر بناهای این مجموعه برای جلوگیری از اثرات مخرب چوب خواران به کار گرفته شده است. بطوریکه به عنوان نمونه، خانه سازنده مجموعه با عمر بیش از۲۰ سال، از آسیب چوب خواران به دور مانده است. برای ماندگاری دراز مدت دیواره های خارجی در برابر نزولات آسمانی، چوبهای ویژه با فرآوری خاص استفاده شده است.
کابینت ها، دیواره ها و حتی سینی های آبدارخانه این مسجد، چوبی است. مسجد دارای یک ایوان بیرونی که کف آن از خشت است می باشد. برروی دیواره های داخلی و بیرونی مسجد به ترتیب تعداد ۷ و ۶ کتیبه زیبا از آیات قرانی به همراه قابهایش از چوب درختان گردو وتوت نصب است.
در ساختمان و تزیینات داخلی چوبهای مختلفی از درختان مثمر و غیر مثمر مانند انواع کاجها، اشن، سپیدار، گیلاس، گلابی، زبان گنجشک، گردو و توت استفاده شده است. نور پردازی ویژه مجموعه، هارمونی ویژهای از رنگهای شاد، در شبها جلوه خاصی دارد.
هدف سازنده این مجموعه، رونق بخشیدن به صنعت گردشگری و نیز احیای نام و یاد بزرگ مردی است که روزگاری در این مکان به خدمت میزیسته است.
از ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد
&
گروه روزنه
One Last Goodbye
وداع واپسین
How I needed you
How I grieve now you're gone
In my dreams I see you
I awake so alone
چقدر به تو نیازمندم
چه اندازه از رفتن تو غمگینم
در رویاهایم میبینمت
چه تنها برمیخیزم
I know you didn't want to leave
Your heart yearned to stay
But the strength I always loved in you
Finally gave way
میدانم که نمیخواستی بروی
قلبت مشتاق ماندن بود
اما آن قدرتی که همیشه در تو دوست میداشتم
بالاخره راه را برگزید
Somehow I knew you would leave me this way
Somehow I knew you could never stay
And in the early morning light
After a silent peaceful night
You took my heart away
And I grieve
انگار میدانستم مرا اینگونه ترک میکنی
انگار میدانستم که هرگز نمیتوانی بمانی
و در نور آغازین صبح
پس از شبی آرام و ساکت
قلبم را خواهی برد
و من اندوهگین میشوم
In my dreams I can see you
I can tell you how I feel
In my dreams I can hold you
And it feels so real
در رویاهایم تو را میتوانم ببینم
میتوانم احساسم را به تو بگویم
در رویاهایم میتوانم نگاهت دارم
و این احساس چه اندازه واقعی مینماید
I still feel the pain
I still feel your love
I still feel the pain
I still feel your love
من هنوز درد را حس میکنم
هنوز عشق تو را احساس میکنم
من هنوز درد را حس میکنم
هنوز عشق تو را احساس میکنم
Somehow I knew you could never, never stay
And somehow I knew you would leave me
And in the early morning light
After a silent peaceful night
You took my heart away
I wished, I wished you could have stayed
انگار میدانستم تو هرگز ، هرگز نمیتوانستی بمانی
و انگار میدانستم که ترکم خواهی کرد
و در نور آغازین صبحگاه
پس از شبی ساکت و آرام
تو قلبم را بردی
آرزو میکنم (ای کاش) ، ای کاش تو میتوانستی بمانی
&
ظاهر:طراحی پژو 405 در استودیو مشهور طراحی Pinin Farina ایتالیا صورت گرفته است.، و همچنان هستند کسانی که بعد از مدت 14 سال از تولید این خودرو در ایران از دیدن آن لذت میبرند. به طور کلی طراحی 405 ساده اما زیباست.اما در مقابل خورو کیا دارای ظاهری ساده و تا حدودی عجیب(البته برای خریدار ایرانی) مخصوصآ در قسمت عقب خورو می باشد.،و شاید بهترین نقاط طراحی آن خطوط روی در موتور و هماهنگی آن با جلو پنجره و سپر جلو باشد.
داخل خورو:هنگامی که وارد ریو می شوید پی به این نکته می برید که سازنده سعی نموده تا خودرویی برای استفاده روزانه و به دور از پیچیدگی ارائه بدهد،این نکته از به کار بدن کلیدهای بزرگ در ادوات میانی داشبورد کاملآ مشخص میباشد. از ویژه گی های مثبت داخل خورو ریو می توان به نشان دهنده بزرگ و خوانا و اهرم تعویض دنده آن اشاره کرد.،و از نکات منفی آن،به کار بردن طیف وسیعی از قطعات پلاستیکی با ظاهری نه چندان خوب ،پوشش درها ،قاب ادوات میانی داشبورد اشاره کرد.مقایسه طرح داشبورد خودرو ریو و 405 کاملآ صلیقه ای می باشد اما از نظر کیفیت ساخت داخل خودرو از آنجایی که کیفیت ساخت پژو 405 با توجه به وجود گزینه ای به اسم شانس که کاملآ تاثیر گذار هست می توان گفت که ریو تا حدودی با کیفیت تر می باشد.
مشخصات فنی:کیا ریو با پیشرانه 1.5 لیتری 16 سوپاپه در کشورمان عرضه شد که گونه قوی تر آن است.این پیشرانه دارای 97 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 132 نیوتن متر در 4500 درو در دقیقه است.چنین توانی برای جثه 1153 کیلوگرمی آن نسبتا کافی به نظر میرسد.
پژو 405 در حا حاظر با پیشرانه 1.8 لیتری(1761) 8 سوپاپه عرضه می شود.این پیشرانه دارای قدرت 97 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاور 148 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است.همچنین وزن این خودرو 1020 کیلوگرم می باشد.
از نظر ایمنی هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند.(به علت حذف ABS ،ایربگ های راننده و سرنشین،ضربه گیرهای درها در خودروی کیا ریو توسط سازنده داخلی جهت کم هزینه تر بودن خودرو!)
از نظر تنوع رنگ هم این روزها 405 تنها با دو رنگ بسیار زیبا و جوان پسند نقره ای و نوک مدادی تولید میشود !!! و خودروی ریو با رنگ های آبی، سفید،نقره ای،مشکی... در بازار موجود می باشد.
مشخصات فنی ریو:
موتور | چهار سیلندر |
حجم موتور: | 1493سی سی |
حداکثر قدرت: | 97 اسب بخار |
حداکثر گشتاور: | 132 نیتن متر |
شتاب صفر تا 100: | 11.6 ثانیه |
حداکثر سرعت: | 175 کیلومتر |
حجم مخزن سوخت: | 45 لیتر |
حجم صندوق بار: | 449 لیتر |
طول.عرض.ارتفاع: | 4240.1680.1420 |
ابعاد لاستیک: | 175/70R13 |
وزن: | 1153 |
قیمت: | 14-14.5 میلیون |
مشخصات فنی پژو 405:
موتور: | چهار سیلندر |
حجم موتور: | 1761 سی سی |
حداکثر قدرت: | 97 اسب بخار |
حداکثر گشتاور: | 148 نیوتن متر |
شتاب صفر تا 100: | 11.5 ثانیه |
حداکثر سرعت: | 180 کیلومتر |
حجم مخزن سوخت: | 70 لیتر |
حجم صندوق بار: | 470 |
طول.عرض.ارتفاع: | 4408-1694-1410 |
ابعاد لاستیک: | 185/65 R14 |
وزن: | 1020 کیلوگرم |
قیمت: | 14.600-15 |
در پایان می توان گفت که در حرکت، 405 تعادل بهتری دارد و جا دار ترنیز میباشد اما از نظر تکنولوژی ساخت و مصرف سوخت ریو از آن برتر می باشد.
Forgotten Hopes
امیدهای فراموش شده
Hey you rotting in your alcoholic shell
Banging on the walls of your intoxicated mind
Do you ever wonder why you were left alone
As your heart grew colder and finally turned to stone
آهای تو که در صدف الکلیات داری میپوسی
خودت را به دیوارهای ذهن سرخوشانهات میکوبی
تاکنون هیچ تعجب نکردی که چرا تنهایت گذاردهاند
قلبت همینطور سرد میشود تا در پایان به سنگ بدل شود
Did I punish you for dreaming?
Did I break your heart and leave you crying?
Don't you ever dream of escaping...
آیا تو را بخاطر رویاپردازی مجازات کردم؟
آیا قلب تو را شکستم و تو را گریان تنها گذاردم؟
تو هرگز در رویای فرار نبودی…
Pathetic oblivion
Forgotten hopes buried in your soul's lonely grave
Pathetic oblivion
Remember how you were before you locked your heart away
فراموشی رقتانگیز
امیدهای فراموششده در تنهایی روحت مدفون شدهاند
فراموشی رقتبار
بیاد بیاور که چگونه بودی پیش از آنکه (درهای) قلبت را قفل کنی
Did I punish you for dreaming?
Did I break your heart and leave you crying?
Do you ever dream of escaping...
Don't you ever dream of escaping?
آیا تو را بخاطر رویاپردازی مجازات کردم؟
آیا قلب تو را شکستم و تو را گریان تنها گذاردم؟
آیا هرگز در رویای فرار بودی…
اصلا تا بحال خواب فرار را دیدهای؟
1.6MB
سقوط هواپیمای شرکت آسمان در مسیر قرقیزستان به ایران
یک فروند هواپیمای مسافری در اجاره شرکت هواپیمایی آسمان در نزدیکی فرودگاه ماناس در قرقیزستان، و در فاصله ده کیلومتری پس از پرواز سقوط کرده است.
آسوشیتدپرس گزارش داد این هواپیمای مسافربری که بوئینگ ۷۳۷ بوده و فرودگاه بیشکک را به مقصد ایران ترک کرده است، مدت کوتاهی پس از برخاستن از باند پرواز، سقوط کرد.
نمای هوایی فرودگاه ماناس قرقیزستان/ عکس از گوگل ارث
خبرها درمورد تعداد مسافران و شمار تلفات، متفاوت است. شبکه سی ان ان، در یک گزارش خبری مستقیم اعلام داشت که هواپیما حامل ۱۲۰ نفر مسافر و خدمه بودهاست.
برخی خبرها حاکیاست که ۷۸ نفر در این حادثه جان باختهاند. این هواپیما ۲۸ ساله و در اجاره شرکت هوایی آسمان بودهاست. هفت نفر از کارکنان پرواز نیز دچار حادثه شدهاند.
اسکای نیوز نیز به نقل از مقامات وزارت حمل و نقل قرقیزستان، اعلام کرد که در حادثه سقوط هواپیمای قرقیزستانی که حامل ۱۲۰ مسافر بود، ۲۵ نفر زنده ماندهاند.
پیش از این خبرگزاریهای نووستی و اینترفکس روسیه مقصد این هواپیما را مشهد در شمال شرقی ایران اعلام کرده بودند.
با این حال واحد مرکزی خبر وابسته به تلویزیون دولتی ایران، به نقل از سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران، بروز سانحه در مسیر بیشکک- تهران را تأیید کرده است.
رضا جعفرزاده سخنگوی این سازمان با اعلام این خبر گفته است که هنوز از جزئیات این حادثه و شمار تلفات آن اطلاعات دقیقی در دست نیست.
آقای جعفرزاده با تاکید بر اینکه بررسی این سانحه از نظر قوانین هوانوردی در حیطه مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری ایران نیست، اضافه کرده است که پیش از بررسی دقیق پارامترهای دخیل در این سانحه، هر گونه قضاوتی درباره علت سقوط این هواپیما غیر کارشناسی است.
ایرنا هم به نقل از مدیر ترمینال فرودگاه امام خمینی تهران گزارش کرده است که این هواپیمای مسافربری قرار بود ساعت ۲۱:۳۰ امشب در این فرودگاه به زمین بنشیند که متأسفانه لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه بیشکک پایتخت قرقیزستان دچار سانحه شد.
مقامات هواپیمایی قرقیزستان خبر دادند که سانحه ۱۰ دقیقه پس از پرواز و به دنبال اعلام مشکل فنی از سوی گروه پرواز در مسیر بازگشت به فرودگاه رخ داد.
هنوز از تعداد دقیق تلفات این حادثه، ملیت حادثهدیدگان و دلایل سقوط آن، خبر تأیید شدهای گزارش نشده است.
به گفته منابع خبری گروههای نجات و آتشنشانی به محل حادثه که فاصله چندانی از فرودگاه ندارد، اعزام شدهاند.
مقامات پایگاه هوایی ایالات متحده در نزدیکی محل حادثه نیز اعلام کردند که برای کمک به خاموش کردن هواپیمای غوطهور در آتش و تأمین تجهیزات پزشکی، نیروهایی را اعزام کردهاند.