سقوط هواپیمای شرکت آسمان در مسیر قرقیزستان به ایران

سقوط هواپیمای شرکت آسمان در مسیر قرقیزستان به ایران

یک فروند هواپیمای مسافری در اجاره شرکت هواپیمایی آسمان در نزدیکی فرودگاه ماناس در قرقیزستان، و در فاصله ده کیلومتری پس از پرواز سقوط کرده است.

آسوشیتدپرس گزارش داد این هواپیمای مسافربری که بوئینگ ۷۳۷ بوده و فرودگاه بیشکک را به مقصد ایران ترک کرده است، مدت کوتاهی پس از برخاستن از باند پرواز، سقوط کرد.



نمای هوایی فرودگاه ماناس قرقیزستان/ عکس از گوگل ارث

خبرها درمورد تعداد مسافران و شمار تلفات، متفاوت است. شبکه سی ان ان، در یک گزارش خبری مستقیم اعلام داشت که هواپیما حامل ۱۲۰ نفر مسافر و خدمه بوده‌است.

برخی خبرها حاکی‌است که ۷۸ نفر در این حادثه جان باخته‌اند. این هواپیما ۲۸ ساله و در اجاره شرکت هوایی آسمان بوده‌است. هفت نفر از کارکنان پرواز نیز دچار حادثه شده‌اند.

اسکای نیوز نیز به نقل از مقامات وزارت حمل و نقل قرقیزستان، اعلام کرد که در حادثه سقوط هواپیمای قرقیزستانی که حامل ۱۲۰ مسافر بود، ۲۵ نفر زنده مانده‌اند.

پیش از این خبرگزاری‌های نووستی و اینترفکس روسیه مقصد این هواپیما را مشهد در شمال شرقی ایران اعلام کرده بودند.

با این حال واحد مرکزی خبر وابسته به تلویزیون دولتی ایران، به نقل از سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران، بروز سانحه در مسیر بیشکک- تهران را تأیید کرده است.

رضا جعفرزاده سخنگوی این سازمان با اعلام این خبر گفته است که‌ هنوز از جزئیات این حادثه و شمار تلفات آن اطلاعات دقیقی در دست نیست.

آقای جعفرزاده با تاکید بر اینکه بررسی این سانحه از نظر قوانین هوانوردی در حیطه مسئولیت سازمان هواپیمایی کشوری ایران نیست، اضافه کرده است که پیش از بررسی دقیق پارامترهای دخیل در این سانحه، هر گونه قضاوتی درباره علت سقوط این هواپیما غیر کارشناسی است.

ایرنا هم به نقل از مدیر ترمینال فرودگاه امام خمینی تهران گزارش کرده است که این هواپیمای مسافربری قرار بود ساعت ۲۱:۳۰ امشب در این فرودگاه به زمین بنشیند که متأسفانه لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه بیشکک پایتخت قرقیزستان دچار سانحه شد.

مقامات هواپیمایی قرقیزستان خبر دادند که سانحه ۱۰ دقیقه پس از پرواز و به دنبال اعلام مشکل فنی از سوی گروه پرواز در مسیر بازگشت به فرودگاه رخ داد.

هنوز از تعداد دقیق تلفات این حادثه، ملیت حادثه‌دیدگان و دلایل سقوط آن، خبر تأیید شده‌ای گزارش نشده است.

به گفته منابع خبری گروه‌های نجات و آتش‌نشانی به محل حادثه که فاصله چندانی از فرودگاه ندارد، اعزام شده‌اند.

مقامات پایگاه هوایی ایالات متحده در نزدیکی محل حادثه نیز اعلام کردند که برای کمک به خاموش کردن هواپیمای غوطه‌ور در آتش و تأمین تجهیزات پزشکی، نیروهایی را اعزام کرده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد