درکم کن - یاس

من خودم کم پیش میاد موزیک رپ گوش بدم،اما از کارهای یاس نمیشه گذشت.یکی از زیباترین کارهای یاس هست به نظر من...


درکم کن

سلام ... سلام عرض شد
بفرما
ببخشید واسه این آگهیتون مزاحم شده بودم می خواستم اگه بشه اینجا استخدام بشم
مدارکتو آوردید؟
بله ... بفرمایین
کاملن؟
کامله ... مدارک همش کامله
سابقه کار؟
والا سابقه کار که ... سابقه کاری ندارم من
نمیشه که آقا جون! سابقه کار باید داشته باشید
خوب ... آخه چیکار بکنم من الان هر جایی که رفتم به من میگن باید سابقه کار داشته باشی! من نمی دونم از یه جایی باید شروع کرد بالاخره
من شرمنده ام سابقه کار باید داشته باشید
خوب آخه بالاخره شمام ببینید من الان بیکارم! یعنی نمی دونم چیکار باید بکنم؟!
مشکل من نیست بفرمایین سر راه وایسادید
تورو خدا یه توجی بکنید ... لطفی در حق من بکنید
شرمنده ... بفرمایید
باشه ...
آخه بابا باغت آباد منو درکم کن / نگو جلو راه وایسادی آقا حرکت کن
تو اینجا نشستی واسه اینکه جوابمو بدی / پایینو نگا نکن چشم پر عذابمو ببین
اگه نیازمند بودی توام میشدی یه کنه / ببین اسم بدشانس روی پیشونی منه
اعصبانیم یه زلزله 10 ریشتره توش / چرا اون با یقه بسته و ته ریش بره تو
همینا میتونه جوونای مارو پیر کنه / حدس زدی یه روزی پیشش کارت گیر کنه
تا که میرسه به منه بدبخت آواره / میگی الان نه بعد، الان وقت ناهاره
بیا یه کار خیری بکن توی روزت / امضاتو نمی خوام بزارم توی موزه
نگو مدارکت ناقصه تو فردا بیا / همه چیزو کامل کن بعد وردار بیار
واسه استخدام دقت کن به ضابطه ها / باید داشته باشی 5 سال سابقه کار
نمی خوام داد بزنم الکی شلوغ بکنم / بگو 5 سالو من از کجا شروع بکنم

منو داری میبینی که از این زمونه سیرم / ازهمه جا بریدم و یه جوون پیرم
دارم بارمو می بندم و شبونه میرم / به خاطره تو دیگه کارم تمومه بی رحم

بیدار شدی می خوره به سرت هوای صبح / توی روزنامه بخون صفحه حوادثو
ببین مادری که دخترشو کشته بود / بعد خوشو پرت کرد از پشت بوم
میگی چه مادر بی رحمی / چه روزگاری! چیه؟ خراب شد اول روز کاری
اگه دقت کنی با کمی ریشه یابی / می فهمی که حتی یه مادرم مبشه یابی
اون مادر ای کاش باز زنده میشد / واست تعریف می کرد داستان زندگیشو
روزی که خداوند دخترشو هدیه می کرد / مادر داشت از خوش حالی گریه می کرد
با وجود پدری که هنوز بیکار بود / دمه بیمارستان نشسته و سیگار دود
می کنه و بدهی ها هر روز قد می کشه / مرد دوره آگهی ها همش خط می کشه
بند امیدش به آینده ها پاره شد باز/ اخر سرم که خیابونا کارشو ساخت
قاتل تویی خدا ببخشه گناهاتو / حالا برو بخون مجله گل آقاتو


منو داری میبینی که از این زمونه سیرم / ازهمه جا بریدم و یه جوون پیرم
دارم بارمو می بندم و شبونه میرم / به خاطره تو دیگه کارم تمومه بی رحم

چیه؟ فکر می کنی حالا که تو پشت میزی / از ما بالاتری یعنی تو گشنه نیستی
طوری صحبت می کنی انگار که داری الان/ تراولاتو می کنی پشت نویسی
خیلی شده یه جوون جلوی تو ظاهر بشه/ یه جوون تحصیل کرده که مسافر کشه
این همه سال زحمت کشیده واسه کاری / که فردا با روی سفید به خواستگاری
دیگه خودتم میدونی اینه گفته عقل / باید با پول بشینی سر سفره عقد
و توی پول چیزی به اسم وفا گمه / گذشت وقتی که می گفتن مهم تفاهمه

فقط از در میاد تو همه چیزو خراب می کنه / بعدش از پنجره فرار می کنه
باغت آباد منو درکم کن / نگو جلو راه وایسادی آقا حرکت کن

منو داری میبینی که از این زمونه سیرم / ازهمه جا بریدم و یه جوون پیرم
دارم بارمو می بندم و شبونه میرم / به خاطره تو دیگه کارم تمومه بی رحم



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد